söndag, mars 29, 2009

Georg Riedel, Stefan Nilsson och Carl Michael Bellman (och så lite Cornelis)

Min söndag har präglats av svenska manliga musiker. Och nej, jag syftar inte på Håkan Hellström, Gustaf Norén eller Christian Kjellvander... Jag har befunnit mig i samma kyrkorum som Astrid Lindgrens musikaliska parhäst - Georg Riedel. Jag har, i samma lokal, njutit av vackra pianotoner från en av Sveriges bästa kompositörer - Stefan Nilsson. Jag har förberett min lektion inför morgondagen med att lyssna på och läsa Bellmans epistlar. Eleverna som läser Svenska B ska imorgon få analysera några av dem. Epistlarna, inte de svenska manliga musikerna.

1 kommentar:

Toffs sa...

kunde det inte vara lite spännande att låta dem analysera de svenska manliga musikerna? och se vad de kommer fram till? haha