söndag, mars 15, 2009

Språk - i Sverige och utomlands

Neee, nu har det varit dålig disciplin här... Skäms, fröken! Min enda ursäkt är influensa följd av en stressig första vecka på nya arbetet samt presentation av min Frankrikeupplevelse på LMS årsmöte i onsdags. LMS (Lärarna i Moderna Språk) är en intresseförening för alla lärare (på alla nivåer) i moderna språk (inklusive engelska) och jag sitter faktiskt med i styrelsen i Dalarnas lokalförening. Det är ett bra sätt att träffa andra lärare i liknande arbetssituationer. I onsdags anordnas här i Falun en "Språkresekväll" i samband med årsmötet. Då berättade en lärare om hur det är att arbeta som språkreseledare, ett par elever om hur det är att studera utomlands (på gymnasienivå) i ett år, en lärare om hur man kan organisera en klassresa, en internationell samordnare om mängder av möjligheter för internationellt arbete inom skolan, och jag om hur det är att arbeta som Comeniusassistent i Frankrike... Det var en trevlig kväll! Nu är det läggdags, för imorgon bitti är det dags att ägna 50% av min (arbets)tid till det nya arbetet.

Inga kommentarer: