måndag, juni 09, 2008

De sista stegen tar tid

Opponeringen imorgon kl 10.00 blir det sista besöket jag behöver göra som student på Högskolan Dalarna. Visserligen ska väl Madde och jag fixa till den slutgiltiga uppsatsversionen på högskolans bibliotek någon dag senare i veckan, men då måste vi ju inte vara just där, på högskolans domäner. Nu är jag så nära och kan nästan sträcka mig fram till målsnöret... Just därför är det extra segt att läsa igenom de andras uppsatser inför morgondagen. Men denna känsla, av att vara så nära slutet att man nästan kopplar ner hela tankeverksamheten innan det är dags, har följt med mig hela det senaste läsåret. Höstterminens Litteraturvetenskap II gick väldigt segt framåt, och denna vårtermins Pedagogiskt Arbete III har bestått av en enda lång nedräkning. Kanske ska jag ta ytterligare ett steg mot den fria världen utanför studentbubblan - sluta blogga och sätta mig med uppsatserna i soffan igen...

Inga kommentarer: