tisdag, juni 03, 2008

Man börjar bli till åren när...

... man känner av festandet även två dagar senare. Examenssittningen på kåren i lördags var lyckad. Mindre lyckat var att jag så sent som igår morse, när Madde och jag arbetade med examensarbetet på högskolans biblioteket, fortfarande kände mig sliten och lite illamående. Lyckligtvis mådde jag bättre redan på förmiddagen, så arbetet blev inte alltför lidande. Men visst måste detta vara ett tecken på att jag nu, till skillnad från bara fem år sedan, är mindre mottaglig för festande? De senaste två åren har jag dragit ner på festandet ganska rejält, så när jag "får till" en sådan festlig kväll, känns den i flera dagar efteråt. Då är man inte längre lika sugen på att festa... Äh, jag börjar helt enkelt bli gammal! Men som sagt, sittningen var väldigt trevlig. Trevligt sällskap, god mat och inte minst - allsång! Varför sjunger man inte till maten oftare? Det är snart dags för nästa festliga tillställning. På lördag ska min examen och födelsedag firas på barndomsgården i Orsa. På dagen blir det fika med familj och släktingar, och på kvällen blir det fest med vännerna! Men den firade huvudpersonen ska ta det ganska lugnt med de alkoholhaltiga dryckerna... Hon blir bara äldre, och fyller faktiskt hela 27 år på söndag.

1 kommentar:

Cabinstreet sa...

Alla tiders festeriii!

Puss!