onsdag, juni 11, 2008

Framtida yrke: spåtant? Eller mimare på Paris gator?

Jag vill inte vara den som är den, men kika på mitt inlägg från igår. Det blev en så bra dag som jag kände på mig att det skulle bli. Opponeringen gick finfint, både som opponent och respondent. För er som inte är insatta i högskolans värld innebär opponent att man går igenom en annan students uppsats, och respondent innebär att man som uppsatsförfattare "försvarar" sitt arbete. Man kan lite förenklat säga att en opponering går ut på att "rätta" varandras uppsatser och komma med förslag på förbättringar. För Madde och mig gick det som sagt fint med båda delarna, så vi har inte alltför mycket att korrigera i uppsatsen innan vi skickar in den slutgiltiga versionen. Gårdagskvällen gick ju också finfint, om man tycker att det är skoj att Sverige vinner sin öppningsmatch i EM. Peter och jag tippade innan matchen att Sverige skulle vinna med 2-1. Från min sida var det både magkänsla och något naiv optimism som valde just de siffrorna. Men det slutade ju bättre än så i och med att Isaksson gjorde ett bra jobb i målet och inte släppte in en endaste boll. Det berodde säkerligen på att herr Shaaban stod som en vakande ängel på min TV. Med detta förväntade resultat av gårdagen, både inom studier och idrott, väntar alltså en alternativ karriär för mig, som spåtant. Om jag hamnar i Frankrike i höst, känns även mimare lite intressant. I så fall måste jag snart börja träna på att ta mig ur en osynlig glaskub.

2 kommentarer:

Cabinstreet sa...

Du och jag skulle passa perfekt som mimare. I våra randiga tröjor från Lager 157! Jaaa! Jag vill ha en basker. Kanske Karin har tröttnat på sin?
Så var tippar Orsaflickan för resultat i nästa match?

Puss!
PS: Har du sett kommentaren på min blogg om din orsadräkt? Har ingen aning om vem det är... Kul ändå!

Anonym sa...

Va kul att se att du ska svischa iväg till utlandet! Spännande!! Och jag hoppas du drar nytta av våra När och Fjärran-kunskaper när du ger dig ut i stora vida världen...:-)