måndag, juni 16, 2008

Agera som något av en lärare inför erfarna lärare

Egentligen ska detta inlägg inte skrivas just nu. Egentligen ska en presentation skrivas klart nu. Men vi gör inte alltid som vi borde, eller hur? Presentationen som ska skrivas klart är en powerpoint-variant som imorgon ska visas för ett gäng svensklärare på min fadderskola, där jag har gjort min praktik. Det känns lite spännande att presentera vårt examensarbetet, som handlar om språkriktighet, inför en grupp människor som sysslar med svenskämnet dagarna i ända. Att dessutom agera som något av en lärare inför erfarna lärare känns lite speciellt och pirrigt. Förresten, den slutgiltiga versionen av examensarbetet skickades idag till vår handledare och examinator. Nu återstår bara, om allt går enligt planen, för dem två att betygssätta arbetet. Därefter kan Madde och jag ansöka om examen - äntligen! Madde har tydligen lite separationsångest när nu studierna är avklarade, medan jag enbart känner en lättnad...

Inga kommentarer: