måndag, juli 21, 2008

Franska förkortningar

Jag tycker att jag är ganska bra på att förstå franska. Men något som jag tydligen inte har koll på är förkortningar. Denna morgon har jag suttit och kikat på olika boendealternativ i Nimes. Ofta nämns EDF, APL, ALS, TCC, TTC, CC... Jag tror att EDF betyder el, i någon form. APL betyder nog internetuppkoppling. De övriga förkortningarna har jag ännu inte klurat ut. Kan någon hjälpa mig? Det vore ju dumt om jag går miste om ett bra boende på grund av förkortningsmissförstånd...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är inte alltid enkelt med franska... men det är bara att klura, och jag tror att du kommer hitta bra boende...annars kan du ju prata med barbro carnehag, min favoritlärare (not) som alltid refererade till att hon var så bra på franska också... antar att du vet vem det är...