måndag, juli 28, 2008

Inför nästa gång

Det krävs tydligen en skriftlig påminnelse, som jag får lägga ut här på bloggen. Det är inte roligt att flytta! Det är väldigt jobbigt att flytta! Jag tror till och med att denna gång, när jag flyttar ur min lägenhet och magasinerar alla saker hos mina föräldrar under hösten, är den jobbigaste hittills. Det borde ju vara enklare att dela upp en flytt i två, eller flera, delar, för då behöver man inte göra allt på en gång, på samma dag. Men nu känns det som att jag redan har flyttat två gånger denna månad eftersom flyttlasset delades upp. Det sista gick idag... och nu ägnas de sista dagarna i juli åt flyttstädning. Pappa brukar citera någon som tydligen har sagt att efter krig är flytt det jä**igaste som finns. Jag har aldrig varit med om krig, men vem var det som påstod att flytta är roligt?

2 kommentarer:

Cabinstreet sa...

Det ÄR roligt att flytta när man väl kommer i odning på det nya stället! Puss!

Anonym sa...

Detta med flyttlasset skall vi bara glömma. Nu är ditt bohag stuvat i lagom god ordning. Nu gäller det bara att finna vad du behöver för kommande månader, reskläder etc Kram