fredag, augusti 08, 2008

Vad gör man under en ledig augustimånad?

Jag har varit ledig i sju dagar, och är inne på den åttonde. Vad gör man när man har 31 fria dygn framför sig? Man kan läsa böcker (för tillfället en biografi om Bono), titta på film (är inne på tredje säsongen av Desperate Housewives och har sett halva Bob Dylan-filmen "I'm Not There"), träna (simmade på Lugnet i veckan), gå på museum (Säters Mentalvårdsmuseum igår, Moras Zorngård och -museum kommande måndag), vänta på stipendiet från Programkontoret (så att man kan boka flyg- och tågbiljetter), vänta på information från boendealternativ i Nimes (så att man kan känna lugn och ro över att ha tak över huvudet när man väl är där)... Man kan också titta på väldigt mycket OS. Jag känner att de är inne på mitt revir och trampar med allt det där pratet om att nummer åtta är så viktigt och tursamt. Åtta är mitt lyckonummer, eftersom jag är född kl 8 den 8 juni.

3 kommentarer:

Cabinstreet sa...

Tjoho!
Såg att det skulle vara en temavecka på SVT med franska filmer nästa vecka. Jaa!
Det blir ju en bra uppladdning.

Puss!

Anonym sa...

Halloo! Nu har jag lagt din blogg på favoriter, så nu ska jag läsa om "the fabulous life of Maria Gropman" :) hihih! Kramar Anna

Anonym sa...

Nä, det är lite långsökt. Men jag kämpade mig igenom Enkidus och Gilgameshs öden och äventyr och när de fajtades mot humbaba så föll jag lite för honom..hehe.