måndag, augusti 18, 2008

Varför göra det enkelt när man kan krångla till det?

Tio dagar har gått sedan det senaste inlägget... oj då! Vad ska jag skylla på? Det är ju inte så att jag har haft fullt upp denna månad. En del saker har dock hänt på Frankrikefronten. Flygbiljetterna t/r och tågbiljetten Falun - Arlanda är bokade. De där stipendiepengarna har jag dock ännu inte sett till, så min snälla mor har lånat mig pengar till biljetterna så länge. Förra måndagen pratade jag med Programkontoret och berättade att jag ska åka 1 september. Därför vill jag gärna ha mina pengar så snart som möjligt. "Ja visst, men då sätter vi in pengarna redan denna vecka..." Hmm, det löftet var inte värt mycket! Det är inte bara stipendieutbetalningen som krånglar. Boendesituationen är inte heller löst. Idag har jag pratat med två bostadsförmedlingar i Nimes. Det första samtalet fördes på knagglig franska (tack vare mig) och det andra fördes på knagglig engelska (tack vare killen i andra änden av luren). Det känns nu inte som att jag har kommit närmare någon boendelösning, snarare tvärtom. De krånglar till det väldigt mycket där nere på kontinenten. För att få hyra en studentlägenhet ska man bland annat uppge garanter och deras tre senaste lönebesked. Suck. EU betalar för mig, räcker inte det?! Trots denna krångliga byråkrati behåller jag ändå attityden "det ordnar sig". Handledaren på skolan där jag ska jobba kan säkert hjälpa till när hon kommer tillbaka från semestern nästa vecka och i värsta fall får jag väl leta boende på plats, och bo på vandrarhem den första veckan. Jag säger som den store F Sinatra - "that's life"!

1 kommentar:

Cabinstreet sa...

Instämmer i kören efter Franke Boy: Thääts laaaaajf (på körtjejska)

Pussa krama!