måndag, september 29, 2008

What to wear, what to buy?

Idag har jag shoppat! Efter en lektion på förmiddagen åkte jag buss till ett köpcentrum i utkanten av Nimes. Besöket resulterade i tre tröjor, en kofta och två par byxor. En anledning till att jag ville åka till just detta köpcentrum var att H&M finns där. Kära H&M, när jag börjar tjäna pengar ska jag köpa aktier i detta företag! Men jag köpte faktiskt inget där idag... En lite egendomlig sak hände mig när jag gick dit för andra gången, precis innan jag skulle åka tillbaka in till stan. Då kom jag alltså in på H&M med kassar från andra affärer. En vakt stoppade mig och började häfta ihop mina platspåsar! Intressant antistöldtaktik! En annan anledning till att jag ville åka till köpcentret var naturligtvis att jag behöver nya kläder. De senaste veckorna har det varit svårt att veta hur man ska klä sig på morgonen. Då är det kallt och man vill ta på sig både jacka och halsduk (när säger jag nej till halsduk?), men sedan, mitt på dagen, kan det vara väldigt varmt... som idag när det var över 20 grader varmt mitt på dagen. Temperaturen växlar alltså väldigt mycket under dagens gång... Köper ni den förklaringen till varför jag shoppar?

2 kommentarer:

Mor sa...

Shoppa loss, kallas det visst. Klart du skall vara varm om halsen!!! Ha, ha
Det blev väl lite annat förutom kläder?

Anonym sa...

Shoppa...Hihi, visst känns det bättre med en ursäkt! Vi skyller på vädret :) Här är det iaf ruggigt höstväder. Regn, blåst och brrrr kallt!! MuppAnna har flyttat in i mössan! Tiiiiii Kramar!