lördag, oktober 04, 2008

Som en balettdansös trippar jag...

Min nya hyresvärd Brigitte har ett handfat helt av glas i sitt badrum. Varje gång man har använt det ska man torka det torrt med en trasa. Det finns inget draperi vid duschen, så man får trycka sig mot väggen när man duschar, för att inte skvätta ner prylarna som står några decimeter därifrån. Jag hinner inte tvätta ur håret innan vattnet är iskallt. Ja, det är nog badrummet som är det knepigaste stället att vara på i lägenheten där jag nu bor. Alla typer av boenden har sina för- och nackdelar. En sak är i alla fall säker och det är att jag inte saknar korridoren/ungdomsgården jag bodde i förut. Än så länge trippar jag på tå i den nya lägenheten, men med tiden kommer Brigitte och jag att lära oss att bo tillsammans.

3 kommentarer:

Cabinstreet sa...

Va jobbigt med att torka handfatet! Tänk om jag skulle stått med min skäggtrimmer där, hon skulle bli galen!
Det kommer bli jättebra hos BRIGITTE!

Anonym sa...

Halloooo! Tack för vykortet. Låter läskigt att umgås så intimt med kaklet när man duschar :) Idag har jag varit på Rättviks markand och nästan frusit ihjäl. Faaaast, jag gillar juh marknad! Hoppas du haft en skön lördag! Kramar Anna

Cabinstreet sa...

Glömde en sak, PUSS!