tisdag, oktober 07, 2008

På gång...

Jag har tänkt ta lite foton på mitt nya boende, men det har ännu inte blivit av. Så fort det är gjort, dyker fotona så klart upp här på bloggen! Denna vecka är lugn... Igår var jag med på en lektion där jag enbart observerade. Imorgon ska jag hålla en egen lektion, och inför den har jag idag förberett lite uppgifter. På torsdag ska jag också vara med på en lektion, och förmodligen hjälpa till lite grann. På fredag eftermiddag ska jag göra samma sak som jag gjorde i fredags - ha muntligt prov med elever, en och en. De får en reklamannons, och ska då förbereda sig i tio minuter och därefter prata om denna annons i tio minuter - allt sker givetvis på engelska, vilket inte är det lättaste för dem! Tanken är att jag nu ska börja planera min praktik tillsammans med berörda lärare, istället för att Sophie ska bestämma vad jag ska göra, och därför är denna vecka lite av en "mellanvecka" innan den gemensamma planeringen med varje lärare har kommit igång.

4 kommentarer:

Toffs sa...

Hmm. Nej, jag trodde det skulle funka, men jag provar att skicka igen... bra att du sa till.. Jo walt W är en trevlig prick, men jag tror emily dickinson är snäppet bättre, jag gillar hennes symbolspråk...

Toffs sa...

jag provar att skicka en till inbjudan. och hoppas att det funkar nu då. annars borde du kunna läsa den genom att klicka på min ikon här bredvid, eftersom du då redan är inloggad...? towe är så teknikfientlig att det förmodligen är därför...

Mor sa...

Hej! Ser framemot bilder från det nya boendet, allra helst tvättstället.
Det förefaller som de/ni kommit till bättre arbetssätt på skolan för dej. Det är ju klart bättre med samarbete med resp lärare, och det må bli kuligare för dej.
Kram

Anonym sa...

Skepp o´hoj! Ja, nu vill vi se hur du bor.... Närbilder :) Jag hann med att hälsa till några stycken igår kväll från dig efter vi smsat. ALLA hälsa tebax :D vad annars?! Kör med "ungarna" nu. Inget franskt tebaskeriii! Kram ikvadrat käre kamrat!