söndag, oktober 19, 2008

Mina dagdrömmars stad

När jag fick veta att jag troligen skulle åka till Frankrike i höst, fanns det en specifik stad som jag drömde om. Jag vet inte varför, för det finns inget där som lockar mig extra mycket. Men det verkade vara en lagom stor stad, som är känd utanför Frankrike… och ja, jag skulle gärna vilja spendera fyra månader där. Nu hamnade jag ju, som ni vet, i en ganska liten stad i södra Frankrike, som inte var vad jag hade fantiserat om, men rätt bra ändå.

I fredags fick jag veta att jag kommande vecka ska åka till staden i mina före detta franska dagdrömmar – Bordeaux! Där hålls på fredag ett möte för alla utländska Comenius-assistenter i Frankrike. Mötet är i stort sett obligatoriskt, och en del av stipendiet är vikt åt denna resa. Jag ska åka dit på torsdag morgon, så att jag är framme på eftermiddagen och hinner då se lite av staden. Direkt efter mötet åker jag på fredag tillbaka till Nimes. Inte mer än drygt ett dygn hinner jag vara där, men ändå… det är ju Bordeaux!

Inga kommentarer: