tisdag, oktober 21, 2008

Slösa, låt mig presentera Spara

I fredags sa jag till Slösa att hon nu får lämna mig ifred, för tillsammans med inbjudan till mötet för Comenius-assistenter i Bordeaux, kom hennes ständiga rival Spara. (Kommer ni åttiotalister ihåg dem i tidningen Lyckoslanten?) Slösa har hängt med mig här nere i Frankrike sedan jag kom hit, men i fredags tyckte Spara att hon har fått för lite uppmärksamhet av mig, och det har hon rätt i. Den resterande tiden i Frankrike ska jag umgås med Spara. Men jag kommer att sakna stunder med Slösa... Det var ju kommande "business trip" som lockade fram Spara, och det är inte billigt att åka på möte i Bordeaux. Tåget t/r kostar 125 euros och ikväll bokade jag hotell (vandrarhemmet var fullbokat) vilket kostade 45 euros. De där 150 euros som är beräknade för detta möte (enligt Programkontoret) räcker alltså inte hela vägen...

8 kommentarer:

Cabinstreet sa...

Klart man kommer ihåg Spara och Slösa. Jag är rädd för att Slösa kommer styra mig nästa vecka... Men man är ju inte i Paris så ofta liksom...

Puss!

Toffs sa...

Fredrik Land heter han, är så jäkla snygg att man blir knäsvag... han är också lite förtjust i whitman... Tror han har jobbat på högskolan i två tre år nånting, han är ansvarig för b-kurspaketet för oss lärare och utbildar i text and context.. Ska se om jag hittar nån bild på honom...i så fall publicerar jag dem på hemlisbloggen så kan du kika där... Och ja, klart jag kommer ihåg spara och slösa, och slösa har slagit rot i mig...så tvilling jag är så spontan jag är...

Cabinstreet sa...

Annars funkar Google:s bildsök bra :-)
http://www.du.se/pages/3568/Fredrik.JPG
Han ser ju ut som han den där...James Blunt! Ursäkta att jag lägger mig i, kan inte låte bli!

Puss! (till blogginnehavaren)

Anonym sa...

Åh, Spara och Slösa!
(Ja, jag är nittiotalist, men ändå.)
Finns Lyckoslanten ens fortfarande?

Anonym sa...

Hej hopp kulla! Nu är jag tillbaka efter min visit i hufvudstaden! Tentan gick bra iaf :)
Häftigt att få se en "drömmarnas" stad. Jag längtar tillbax till NY.... Men men, pengarna rullar ivag till räkningar och annat nödvändigt ont... Visst är det trist? Livet är hårt på en pinne :) Kram kompis!

Toffs sa...

Haha, vilket engagemang. Men i verkligheten är han mer lik Frodo än James Blund... :-P

Mor sa...

Spara och Slösa behöver vi nog umgås och bjuda in på fika ibland.
De har ej åldrats, fast de var med redan på -50talet i Lyckoslanten.

Anonym sa...

Helloo! Have fun in Paris! Hälsa herrn :) Kram Anna