måndag, november 03, 2008

Bara bra i Bordeaux

Nästan två veckor har gått sedan mitt senaste inlägg. Under denna tid har jag haft fullt upp med resor kors och tvärs genom Frankrike. Torsdag 23 oktober åkte jag till Bordeaux. För den (svensk) som aldrig varit där, skulle jag beskriva det som en blandning av Göteborg och Stockholm. Ni kan väl själva bedöma utifrån bilderna nedan...




På fredagen, 24 oktober, var det dags för träff med alla andra Comenius-assistenter i Frankrike. Det visade sig att jag är den enda svensken i Frankrike! Av någon anledning hade jag fått för mig att det skulle vara många fler från Svea rike här... men icke! Jag umgicks under fredagen med flera trevliga assistenter från olika delar av Europa, nu boendes i olika delar av Frankrike. En tjej från Polen bor också i Nimes. Jag har ännu inte hunnit höra av mig till henne efter mötet, men det känns bra att det finns någon annan här i stan som är i samma situation som jag.

Inga kommentarer: