söndag, oktober 12, 2008

Vi går om varandra

Jag ser inte så mycket av min hyrsevärd Brigitte. Igår lördag såg jag henne inte alls. Men hon jobbar på lördagar, så det är kanske inte så konstigt. Jag tror att Brigitte är lite sur, eller besviken, på mig. Under min första vecka hos henne, frågade hon några gånger om jag ville följa med på olika aktiviteter (en tur till havet med hennes kompisar, gå på bio, ut och jogga) och jag tackade nej till alla förslag, av olika anledningar (jag hade andra planer, jag kände inte för det). Därefter tröttnade hon nog på fråga mig, och blev kanske lite besviken. Hon kanske hade vissa förväntningar på mig, och nu känns det som att jag inte har uppfyllt dem. Men jag kan inte göra mig till, förställa mig och låtsas vara någon jag inte är... Dessutom tar språket emot lite grann. Jag kan inte uttrycka mig precis som jag vill, och då kan nog missförstånd lätt uppstå. Nu går Brigitte och jag om varandra i lägenheten (troligen inte medvetet) och så får det väl vara. Tids nog kanske vår relation förändras. I veckan sa jag i alla fall till henne att jag vill följa med nästa gång hon ska gå och simma... Det återstår att se om hon bjuder med mig.

Inga kommentarer: