tisdag, november 11, 2008

Det regnar... på en söndag

Idag känns det som söndag. Men det är tisdag. I Frankrike är det ändå söndag. En röd dag, alltså. Alla är lediga. Alla har sovmorgon. Jag vaknade på min sovmorgon av att det regnade. Inomhus, bredvid mig. Jag hörde att något droppade. Alldeles bredvid mig. Jag vände mig om och från taket droppade/rann det rätt ner i min säng. Jag sover i en loftsäng, så vattendropparna behövde inte färdas lång väg innan de blötte ner min madrass. Jag har aldrig "flygit upp" ur sängen, men imorse var det bra nära. Jag skyndade mig till köket för att hämta något att samla upp dropparna i. Brigitte kom yrvaken ut i hallen, och jag sa att vi hade ett problem. Ett par timmar senare (jag väcktes vid nio) hade ALLA mina saker flyttats ut i vardagsrummet, och golvet i mitt rum var täckt av handdukar. Vattnet spred sig nämligen snabbt, och snart droppade det på flera ställen i taket. Suck... Nu ska det sluta droppa och därefter torka. Sedan kan jag flytta in i mitt rum igen. Brigitte fixar taket när jag har åkt hem i december. Jag ska de kommande nätterna sova i Brigittes säng, och hon ska sova i vardagsrummet, i bäddsoffan, eller så sover hon hos någon annan. Ja, just det... Varför droppade det i taket? Grannarna ovanför var inte hemma (det är ju helg) och ingen vet ännu orsaken. Jag vill bara att det ska torka, så att jag kan flytta tillbaka igen. Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mäh! Vilket drama! Känns typiskt va? Men Du kompis? Det löser nog snart ska Du se :) Här hemma börjar det bli kallt nu.. Brrrr! Fullmåne och klart ute. Kramar från Frossa till SöndagsFeber :)