söndag, november 09, 2008

Sex veckor till jul

Det är även sex veckor tills jag sitter på planet till Sverige. Jag vill åka hem. Det känns som att jag har gjort mitt i Frankrike nu. För er som läser detta, kanske det låter hemskt, att redan vilja åka hem när jag har så lång tid kvar. Men nu är det en annan typ av hemlängtan än den jag kände före höstlovet. Då längtade jag hem för att jag inte kände mig hemma här. Nu längtar jag hem för att jag känner mig klar här. Men jag har faktiskt en hel del kvar att göra. Nästnästa vecka börjar förhoppningsvis (man kan inte ta något för givet när det gäller skolarbetet här) mina svensklektioner. Det är ett relativt stort projekt som jag kan engarera mig i hur mycket som helst. Att ha mycket att göra botar en del av hemlängtan. Jag hoppas att jag också får mycket annat skolarbete att göra under de resterande sex veckorna. Det går lite trögt med det just nu - mitt assisterande. Ett par lärare drar nytta av att jag finns här för att hjälpa dem, men många lärare verkar inte vara speciellt intresserande, eller så är de bara så där typiskt franskt ostrukturerade.

3 kommentarer:

Cabinstreet sa...

Håll ut min kära!

Puss!

Anonym sa...

Men Mariiiia! Snart kommer di hem till häärliga Dalarna (tänk på rätt uttal kompis :) )komsi komsi! Fick du smset? Krameriii

Anonym sa...

Hej du, Vi kommer snart att ses vet du, sex veckor kommer att gå så fort vännen. Sen är du hemma igen och du får komma och hälsa på, kram kram