måndag, november 17, 2008

Ostron och sniglar - uppföljningen

Ostron smakar havsvatten. Som att frivilligt ta en kallsup ute i Medelhavet. Ni förstår att jag inte tänker äta det varje dag under resten av min Frankrikeperiod. Sniglar (denna gång havssniglar) smakar inte så mycket. Man drar ut dem med en tandpetare ur deras skal, och doppar dem i majonäs. Lite gummi- och svampaktigt. Landsniglar smakar tydligen annorlunda, så dem måste jag prova innan mitt liv som fransyska är över. Gårdagens räkor var otroligt goda! Det var sådana där stora, färska... mmm! Det blev inget biobesök igår. Agnieszka hade mycket att förbereda inför dagens arbete på skolan. Men vi ska gå någon annan dag denna vecka.

1 kommentar:

Cabinstreet sa...

Ja, jag tror jag håller mig till räkoooor! Eller rägooor som vi säger på västkusten. Ja!

Puss!