måndag, november 17, 2008

På svenska, tack!

Jag har haft min första svensklektion! Den hölls idag på CFA, skolan som ligger en bit utanför stan. På torsdag är det den andra skolans tur. Vi var tre stycken närvarande. Det kanske var en fördel, att vi var så pass få under min första lektion, så att jag märkte om upplägget fungerade eller inte. Jag tyckte att det fungerade. Temat för denna första lektion var "musik" och vi lyssnade på Petters "Goda dagars magi" (tack för texten, herr Alexis Askergren), Säkert!s "Är du fortfarande arg" och Orsa spelmäns "Följ med i tåget". Utöver dessa låtar, gick jag igenom alfabetet, siffor och några vardagsfraser, som "hej" och "jag heter...". Samma lektion ska jag alltså hålla på den andra skolan på torsdag, och nästa vecka är det dags för ett nytt tema. Vilket tema det blir, får ni reda på här om en vecka...

Inga kommentarer: