måndag, januari 05, 2009

Trois heures...

... betyder "tre timmar" på franska. Tre timmar per vecka ska jag undervisa i franska med start nästa vecka. Jag var idag på intervju hos två frigymnasier i Falun som samarbetar kring moderna språk. Elever från båda skolorna läser språk tillsammans en förmiddag per vecka. Det verkade som om rektorerna redan innan vi träffades idag hade bestämt sig för att jag skulle få jobbet. Det känns väldigt bra att ha fått in en fot på inte bara en skola, utan två skolor. Tre timmar per vecka är inte mycket, men det kryllar inte av arbetstillfällen i Falun med omnejd, så jag får vara glad för det lilla... Dessutom ska jag fortsätta att leta jobb för att fylla ut resten av arbetsveckan, och lönekontot!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, bäckar små vettu :) Har du hört något med skolorna uppöver? St Mikael då? De "känner" ju till dig.... Tjata, tjata :) De löser sig så småningom... det gör det alltid! Du får leka hemmafru så länge... Kanske uppskattas av en viss herre :) hihi! Kram!

Maria sa...

Anna: japp, jag har hört av mig till alla gymnasier i och på pendlingsavstånd från Falun (där Mora är inräknat)... och ska höra av mig till dem nu igen när vårterminen har börjat... Tjat, tjat! Kram!