tisdag, februari 10, 2009

Illamående och hungrig

Jag fördriver tiden framför datorn medan jag väntar på att pojkvännen Cabinstreet ska vakna efter sin tupplur (han har jobbat morgonpasset). Vi ska laga lunch - blodpudding och bacon! Men vi saknar lingonsylt. Förhoppningsvis blir det gott ändå. Jag tror att jag inte har lagat blodpudding sedan jag flyttade hemifrån för sisådär nio år sedan... Tja, det var väl inte just jag som lagade blodpuddingen när jag bodde hemma heller. Eller förresten, laga och laga... Man steker den ju bara. Jag önskar dock att detta illamående som suttit i hela förmiddagen ska försvinna. Baconos känns inte så lockande...

3 kommentarer:

Mor sa...

Kul att läsa om dina kulinariska färdigheter, efter Frankrike. Vill bara påminna dig om din blodpudding som serverades hemma i Orsa, var inte sällan hemlagad!!!! Lingonsylt finns ju i källaren för avhämtning, dags för besök.
Nu skall jag ta itu med ett brödbak. Kramar

Anonym sa...

Haha, vad gulligt att du skriver "pojkvännen Cabinstreet"! Kallar han dig "flickvännen Franskolbanken" också?

Maria sa...

Fridah: egentligen borde jag lära mig att länka till bl a Cabinstreet-bloggen... Men min pojkvän Cabinstreet har inte lärt mig det ännu! Annars är jag väl mer känd som Orsaflickan än som Franskolbanken... tack och lov!