måndag, februari 02, 2009

Le Monde, Le Figaro, Le Parisien...

Om en timme börjar måndagslektionen med eleverna på det ena gymnasiet. Jag vet inte om jag har förklarat det så tydligt, men så här ligger det till... Jag är anställd på en skola (är tveksam till att gå ut med namnet) och har deras elever i franska. Denna skola samarbetar med en annan friskola vad det gäller undervisning i moderna språk, så jag har även den andra skolans elever i franska. På onsdagar kommer eleverna från den andra skolan till "min" skola och då undervisar jag båda skolornas elever samtidigt. På måndagar har eleverna på skolan där jag är anställd extra lektioner eftersom deras franskundervisning krånglade/inte gick så bra under höstterminen. Vi har än så länge bara hunnit med en måndagslektion, och eleverna har börjar arbeta med att översätta artiklar från franska dagstidningar. Jag undrar om det kanske är en för svår uppgift, men vi får se hur arbetet går denna eftermiddag.

Inga kommentarer: