lördag, januari 31, 2009

På skolfronten intet nytt (eller nästan intet)

Det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg, så det är hög tid idag. Sedan förra fredagen har jag hunnit vara på intervju på det enda frigymnasiet i Borlänge, och haft min första vecka med två fransklektioner, på måndag och onsdag. Mötet i Borlänge var intressant, och innan kändes det inte som att jag skulle dit på intervju, men det var det ju! Jag fick svara på en del frågor som kan var kluriga när man är alldeles nyutbildad lärare med endast två alldeles egna lektioner som yrkesverksam i den omtalade ryggsäcken (är det samma väska som ingår i det så kallade bagaget man drar med sig genom hela livet?).... men jag tycker att jag besvarade dem bra. De var ju i behov av en fransklärare, men lektionerna krockade med min onsdagslektion här i Falun. Igår ringde rektorn och berättade att de inte har möjlighet att flytta lektionerna till någon annan veckodag, så då blir det inget arbete för mig där. Det känns ändå bra, för rektorn var väldigt nöjd med vårt möte, så jag ligger förmodligen bra till där inför eventuell anställning i framtiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va bra, jag fick lite panik med tid och sånt där ett tag:-) det blir liksom lite lätt så när man inte gör så mycket på dagarna...:-) Jag tror att Therese också skulle komma med, men hon får nog svara för sig själv för säkerhets skull:-)

Maria sa...

Toffs: japp, Therese kommer också!