fredag, januari 23, 2009

Fransklärare är det som gäller!

Fransklärare är populära. Idag bestämdes det att jag på måndag ska åka till en gymnasieskola i Borlänge för att prata om eventuell undervisning, nu och/eller till hösten. Helst ville rektorn som jag pratade med att jag skulle undervisa i franska, men tydligen krockar deras fransklektioner med de lektioner jag redan har här i Falun. Han ville ändå träffa mig, bland annat på grund av att jag också undervisar i engelska. Jag känner mig inte alls lika självsäker och trygg i franskämnet som jag gör i engelska och svenska, men jag får lägga in den omtalade växeln och höja mina franskkunskaper ett par snäpp (oj oj, mycket metaforer nu) för fransklärare är heta på undervisningsmarknaden!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Franskalärare is the shit! Ha, kul att det blidde en cirkel, men ditt namn står ju inte med... Mariiiia! Kan cikla med på distans. Håll mih uppdaterad om vilken bok man ska börja med. Du vet, jag och Selma är inte vidare bekanta med varandra :D Krameriii!

Anonym sa...

men GRATTIS!! vilken skola är det? Åh så spännande!!

Anonym sa...

Om det inte redan är för sent så OSA:r jag nu och tackar ja till inbjudan om inflyttningsfest!

Maria sa...

Toffs: du är så välkommen på kalajs 13 februari! Vet du om Therese också kan komma? Jag vet att Anna inte kan... men hon och jag har lite planer på littvetarfika snart!