lördag, februari 28, 2009

Sportlovsavslutning och måndagsmöte


Imorgon ska jag höra musiken som spelas i klippet till leda. Eller nej, inte till leda. Jag kan aldrig tröttna på den melodislingan! Idag åker el Cabinstreeto och jag till mina föräldrar i Orsa. Förhoppningsvis blir det lite spark- eller pulkaåkning... Imorgon ska jag för första gången på säkert fem år se Vasaloppsmålgången på plats i Mora. Det är en tradition som sitter i sedan barnsben, men tyvärr har det blivit alldeles för sällan sedan jag slutade att vara just barn.

På måndag börjar arbetsveckan med något mycket spännande. Jag ska träffa en rektor på en av Faluns kommunala gymnasieskolor! Det gäller ett vikariat som svensklärare under våren, och beroende på hur tjänsten fördelas mellan mig och redan anställda lärare kan det handla om så mycket som en halvtidstjänst! Men jag räknar inte med någonting förrän jag har träffat rektorn på måndag morgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

kolla även på Mikael elias teoretiska gymnasium, de söker svensklärare..:-)

Maria sa...

Toffs: haha... Ja, dem kanske jag ska kolla upp! Nu läste jag på din blogg att du ska läsa Eng D i vår? Vad ska du läsa i höst?