onsdag, mars 04, 2009

Det hänger i luften

Jag går i väntans tider (ha ha, nu skrämde jag er allt!). Jag väntar på besked från skolan jag var på i måndags, och igår, angående vikariatet i svenska. Rektorn vill kolla upp vissa saker, såsom min referens, och ännu är allt alltså inte klart. Ändå var jag igår med den snart mammalediga läraren på hennes lektion med klassen som jag i så fall ska undervisa. Det var lite skillnad mellan den klassen och min lilla franskgrupp... en klass på cirka 25 elever som tydligen har kollektiva koncentrationssvårigheter. Men det skulle vara så skoj att börja arbeta med svenskämnet! Tanken är att jag även imorgon ska följa med till den klassen, så jag hoppas verkligen att rektorn hör av sig snart och säger att allt ser finfint ut, och att jag kan börja arbeta där! Dessutom går jag och väntar på att "en mild form av influensa" ska bryta ut. Min käre sambo började med hosta i söndags eftermiddag och har sedan dess varit hemma med feber och diverse krämpor. Jag började få ont i huvudet i förmiddags och nu hostar jag ganska mycket...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du var på tv igår kväll!!! På kunskapskanalen, Vetenskapslandet. Så kolla in en blänkare från Högskolan Dalarna där så ser du det..:-)

Maria sa...

Toffs: ha, ha! Där såg jag mig själv - 14.38 minuter in i programmet för att vara exakt! Det var ju från i våras, när jag och Madde skrev examensarbetet...

Anonym sa...

Hej Mariiiia! Va roligt att det kanske ordnar sig med jobberiiiet :) Synd på flunsan bara! Jag antar att det var den som jäklades med mig oxå. Tråkigt att vi inte hann ses i söndags när ni väl var uppe...Attans bananer... Massage ska du väl ha oxå ;) Krya på dig kompis och lycka till med rektorn! Kram!

Maria sa...

Anna: Ja, det var en dum influensa som dök upp här, mitt i nytt arbete och allt! Men nu är hälsan återställd och det gäller att komma i fas med alla nya rutiner! Kram kulla!