söndag, april 26, 2009

Varva ner, för att kolla upp

Kommande vecka blir lugn, sett till arbetsbördan. Eller jag kanske inte ska säga för mycket, för mina tre svenskklasser har lämnat/ska lämna in skriftliga uppgifter för rättning. Men utöver det är det inte mycket att stå i... En av svenskklasserna är återigen ute på praktik och jag ska inte ha dem något mer under vårterminen, och på fredag är det första maj, så det blir en fyradagarsvecka, med färre lektioner än på sistone. Trots att jag knappt arbetar halvtid, har det känts som närapå heltid. Men nu börjar jag komma in i ruljansen, och får då mer tid över - skönt! Med tid för återhämtning hinner jag se vad jag gör bra, eller mindre bra, vilket ju är väldigt bra att upptäcka så tidigt som möjligt!

1 kommentar:

Toffs sa...

hm, då får jag ju mindervärdeskomplex...din trädgård/uteplats är större än min och du har grönt gräs precis utanför...:) fast jag har planterat lite blommor så det blir väl liiiiite somrigt ändå kanske...


har du kommit över förlusten förresten? jäkla brecht...