onsdag, juni 25, 2008

Festivalen för mig som inte åker på festival

Imorgon börjar förra sommarens favorit i repris - Peace & Love-festivalen i Borlänge! Jag är ingen festivaltyp enligt traditionella mått mätta, men eftersom denna festival ligger i grannkommunen (vilket betyder att jag får sussa i min egen säng, i min egen tysta lägenhet) och erbjuder många bra spelningar, passar den mig finfint. Nästa sommar kanske jag tar det stora steget, till den stora festivalen i Roskilde, Danmark. Peter (även känd som bloggaren Cabinstreet) och jag har i alla fall börjat fantisera om den resan... Men just nu är det alltså helgens festival som hägrar. Torsdagen är nog, enligt min smak, den bästa speldagen. Petter (min gamla hiphophusgud) öppnar, och sedan följer härlig svensk rock i form av The Hives, Timo Räisänen och mina favoriter Mando Diao. Utöver dessa spelningar ska jag givetvis mingla runt och snappa upp fin musik både här och där på området. Detta var dock endast morgondagens höjdpunkter... Sedan återstår fredag och lördag med deras musikaliska smörgåsbord i Tunabygden! Förresten, jag kom nu på en ursäkt för att köpa ytterligare en cider i öltältet - Madde och jag får VG på examensarbetet, hurra!

2 kommentarer:

Cabinstreet sa...

Vilken slogan!

"Ditt musikliska smörgåsbord i Tunabygden - Peace and love-festivalen" Det måste du tipsa Jesper Heeeeed om!

Ja i morgon kör vi, full fart!

Puss!
/Peter (även känd som Cabinstreet)

Anonym sa...

Jo, det är hålligång i Borlänge allaredan. Halva stan är ju avspärrad och det dräller av packade tonåringar. man känner sig lite tantig när man cyklar till jobbet.. Nej, jag ska inte på festivalen, jobbar heeeela helgen. Däremot ska jag på lite mingel imorgon, festa till det för att jag varit så duktig...:-)