lördag, juli 12, 2008

Franskt underhåll av blogg och läsare

Jag sitter här och fundera på hur jag ska kunna uppdatera min blogg i höst. Vilken tillgång till internet kommer jag att ha? Hur flitig fotograf, med mobilkameran, kommer jag att vara? Man kan ju fundera på sådana detaljer då det är klart att man faktiskt ska åka. Skolan i Nimes går med på att jag är hos dem från september till december. Helst vill de att jag ska vara där från mitten av oktober till mitten av april. Men det går jag inte med på. Då skulle jag inte ha något att pyssla med här i Sverige i två och en halv månad innan avfärd i höst, och jag skulle dessutom komma tillbaka mitt i vårterminen - inte bra. Nej, då passar mitt alternativ, september till december, mycket bättre! Nu ska vi bara komma överens om exakta datum för avresa och hemfärd. Min bärbara dator ska följa med, precis som mobilen. Då återstår bara en internetuppkoppling att finna, och sedan kan jag underhålla både bloggen och er, ända bort ifrån södra Frankrike!

1 kommentar:

Cabinstreet sa...

Du kan ju blogga från mobilen!
Jaaa!

Puss!