onsdag, juli 09, 2008

Tecken på att studentlivet är över

Det första, och det största, tecknet är att betyget för examensarbetet nu är registrerat. Jag kan äntligen fylla i examensansökan. Det andra tecknet är att första omgången av min flytt från lägenheten sker idag. Mina föräldrar kommer strax hit och vi ska idag ta med halva möblemanget (därav första omgången, följt av en andra och sista omgång) hem till dem. Där ska mina prylar förvaras på obestämd tid. Jag kommer även att vara skriven hos dem, precis som under levnadsåren 0 - 18, på obestämd tid. Just nu känns det som att jag ska leva i kappsäck på obestämd tid. Jag är en stor vän av ordning, reda, struktur och rutiner, så denna upplevelse blir kanske nyttig för mig - denna upplevelse av att inte riktigt ha fast mark under fötterna för en tid framöver.

Inga kommentarer: