onsdag, juli 02, 2008

I väntans tider

Jag går här och väntar... på att skolan i Frankrike ska svara och berätta när de vill ha mig där. Sedan jag i mitten av maj fick veta att jag ska arbeta som lärarassistent utomlands, har den mesta tiden gått åt att vänta. All denna väntan gör att jag stundtals tappar intresset. Söndag 22 juni svarade jag på e-posten från skolan i Nimes. Det är en och en halv vecka sedan. De borde väl vara lika angelägna som jag att få klarhet i när, och hur länge, jag ska vara där? Jag får lov att skriva till dem igen, och stressa dem lite! Programkontoret vill ha mitt slutgiltiga svar, med tidsperioden preciserad, inom tolv dagar. Är det fransk byråkrati jag ska rikta min irritation mot, eller?

2 kommentarer:

Cabinstreet sa...

Här står jag och väntaaar. På att det ska bli lördag. Nä skämt å sido! De verkar ju tröga där nere i Frankriket!

Tack förresten för glasögonkommentaren! Har skrivit ett helt inlägg nu om glajdebatten.

Puss!

Anonym sa...

Hoppas du får besked snart om när det blir avfärd...Själv har jag fixat vikariat när jag kan och vill under hösten, de genomskådade ju mitt lilla kuppförsök på en gång på intervjun...:-)