lördag, augusti 30, 2008

Tak över huvudet... och mat i magen!

Nu känns det riktigt roligt att åka! I går löste sig boendefrågan, åtminstone för den första månaden. Min handledare på skolan i Frankrike ringde i torsdags och föreslog ett boende alldeles bredvid skolan. Där får jag eget rum, frukost och middag för 520 euro/månad. Första månaden ska jag alltså bo där, och därefter kanske jag hittar något billigare och bättre alternativ. Just nu känns detta i alla fall som ett drömboende, i synnerhet om man jämför med vandrarhemmet jag har bokat för de första tre nätterna i Nimes. Där skulle jag bo i en sovsal och alltså inte ha något som helst privat utrymme... Ett eget rum betyder så oerhört mycket! Det här stället som jag nu ska bo på ligger tydligen väldigt nära både tågstationen (som jag anländer till på måndag kväll) och skolan. Den närheten kommer nog att uppskattas många gånger om, speciellt på måndag efter drygt tolv timmars resande...

1 kommentar:

Toffs sa...

Skönt att det har ordnat sig med boende och sånt! Jag behöver ha en mailadress så jag kan skicka inbjudan bara, använder du du.se-adressen? Är nog den enda jag har sparad...