fredag, september 19, 2008

Ett kök, ett kungarike för ett kök! Eller kokvrå...

Jag letar nytt boende. Sista september, eller om det är första oktober (måste kolla upp det där), flyttar jag ut från denna studentkorridor. Att bo här är helt okey, men det känns lite väl inrutat med frukost mellan 06.30 och 08.15 måndag - fredag, och middag mellan 19.30 och 20.00 måndag - fredag. Papperskorgen töms och rum samt toalett städas av personalen här... Hur noga vet jag dock inte, eftersom jag ständigt ser dammtussar flyga runt lågt över golvet. Det är ett bekvämt boende som fungerar ypperligt om man, som många gymnasieelever gör, åker hem över helgerna. Men bor man kvar lördag - söndag, som jag och några andra gör, känns det mer instängt än bekvämt. Jag har ju fantiserat om att här i Frankrike köpa ost, vin, bröd och en massa delikatesser... Det har jag ännu inte kunnat göra. Jag saknar att kunna laga mat, att ha en kyl där jag kan ställa in mat... Jag saknar helt enkelt ett kök eller en kokvrå! Dessutom saknar jag ett oberoende boende. Min kära pojkvän kommer på besök i slutet av oktober, och jag vill inte behöva smuggla in honom på mitt rum som en olydig tonåring. Om elva eller tolv dagar ska jag alltså flytta härifrån. Vart vet jag ännu inte, men jag har en hel del trådar ute, bland lärare och elever, samt bland ett gäng studentboende runt om i stan. På något sätt löser sig boendefrågan, det gör den alltid!

4 kommentarer:

Toffs sa...

ja, det är ju tufft med att bo i korridor...och allra helst om folk liksom försvinner på helgerna, då blir man så sabla ensam.. jo, det är gymnasiet och äldre som jag är inriktad på. och jag fattar verkligen varför, för det verkar som om sommarlovet från nian till ettan gör underverk med ungarna.. kul att det går bra därnere, och hoppas du hittar ett boende som du trivs med.

Mor sa...

Det kommer helt säkert att ordna sig med boendet. Noterar att du allt efter veckorna blir mera varm i kläderna och då knyts nya kontakter. Det ena ger det andra. Lycka till

Cabinstreet sa...

Jo jag vill vara smuggelgods! Hihi!

Puss!

Anonym sa...

Hihihi! Du får väl göra som di franska escargotsen, ha huset med dig vart du än är :D
-Jaaa, man ska ha huuusvagn...
Peter får ta toyotan ner till dig och ta med sig en liten stuga bakpå! Sen parkerar Ni på någon mysig parkering... hihi! Allright :)

Du fixar snart ett eget krypin kulla! Ha en fin helg bland dammtussar och överfulla :)papperskorgar! KramKalas!