söndag, september 21, 2008

Hemlängtansläget

Om exakt 13 veckor, söndag 21 december, kommer jag hem till Svea rike. Jag tror att planet är beräknat att landa 16.15. Nej, jag har inte en fruktansvärd hemlängtan. Men ända sedan jag kom till Frankrike har jag haft en nedräkning till hemkomsten (idag 92 dagar)… kanske just för att jag, när jag ibland får hemlängtan, ska kunna se att dagarna och tiden faktiskt går framåt och att hemresan närmar sig. Som sagt, hemlängtan har jag inte (för tillfället). Jag börjar snarare känna mig mer och mer hemmastadd här. Saker och ting känns inte så främmande längre. Jag gör inte saker till stora problem som jag går och grubblar på. Man skulle nog kunna säga att jag är till freds med tillvaron. Ja, förutom det där lilla boendeproblemet…

1 kommentar:

Mor sa...

Du hittade ju kammen, innan du åkte! Kunde du kanske börja dra pinnar...?
Nej, jag tror att dagarna kommer att försvinna fortare och fortare.
Kan du förlänga boendet för dagar/veckor vi residencet?
Från solig hemgård - kram