tisdag, september 23, 2008

Åh, så irriterande!

Det är väldigt lyhört i mitt rum. Men bara åt ena hållet, åt det ena av de två rum som ligger bredvid mitt. De senaste måndagskvällarna (men förra veckan var det nog på tisdag kväll) har jag hört min granne spela musik och sjunga. Ja, ni kan förstå att det är rätt så irriterande när klockan är efter halv tio på kvällen och jag börjar göra mig i ordning för att lägga mig. Igår, när jag pratade med min kära Cabinstreet på telefon, hörde jag inte bara henne utan även en manlig röst. De pratade, och pratade, och pratade... Ibland hörde jag knappt vad som sas i andra änden av luren eftersom jag alltför tydligt hörde vad som sades på andra sidan väggen.

Vid tio la jag mig för att läsa. Jag fick läsa om varje mening minst två gånger för att rösterna i rummet bredvid var så störande. De höjde även musiken och började (troligen) dansa. Vid halv elev fick jag nog och bankade hårt i väggen. Då sänktes ljudet av musiken genast. Men rösterna hördes ju fortfarande lika bra! Jag satte i öronproppar och försökte somna, vilket jag till slut lyckades med...

Men helt plötsligt, jag vet inte när, vaknade jag av hennes röst igen! Då pratade hon troligen i telefon, för jag hörde ingen annan röst. Det lät som om hon var i samma rum som mig. Jag kan inte klaga på henne... hon beter sig som man gör, och kan inte hjälpa att det är så otroligt lyhört. Imorse hörde jag henne till och med prassla med en påse! Från det andra rummet hörs ingenting, trots att det bor en tjej där också... konstigt!

Ytterligare en sak är irriterande... Idag skulle jag träffa Sophie kl nio. Enligt den franska seden kom jag några minuter efter nio till skolan och fick då veta av receptionisten att Sophie var försenad och skulle komma kl tio... Ja, då gick jag hem igen och skrev detta inlägg!

Inga kommentarer: