måndag, september 08, 2008

Första veckan i bilder

Ganska exakt en vecka har passerat sedan jag landade på fransk mark. Jag, som väldigt sällan brukar ha kameran framme, har faktiskt tagit en del foton redan. Det måste bero på att jag använder mobilkameran, och mobilen har jag ständigt med mig. Här bredvid och nedan är några bilder från mitt rum. Kolla in fönstren till toaletten och duschen! Man behöver alltså inte låsa, för man kan SE om det är upptaget...


























I lördags blev jag medbjuden på biltur till Montpellier av ett par killar i huset där jag bor. Den ena av dem kände jag lite grann då han är Erasmus-student (från Storbritannien/Rumänien) på samma skola som jag jobbar på, och även han har Sophie som kontaktperson. Den andre killen (fransman) gör sin praktik på en fabrik här i Nimes. Jag tänker inte skriva vad de heter... för jag vet inte hur namnen stavas! Nedan kan ni se lite av vad vi såg i Montpellier.

















På vägen tillbaka till Nimes, som ligger ca fem mil norr om Montpellier, åkte vi förbi havet. Det har varit väldigt fint väder hela veckan, förutom i lördags. Ni ser ju på bilderna hur läget var då...
























Nu upptäckte jag en sak... Gallerian som McDonald's (med gratis trådlöst nätverk) ligger i heter La Coupole. Det måste ju vara den franska motsvarigheten till Kupolen i Borlänge! Min hemlängtan är botad...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, intressant det där med toalettdörren. Lättsamt att se om det är upptaget men o så skumt!
Härligt förresten med en fransk "Kupol" också, det är som vi alltid brukar säga: Dalarna gör avtryck i resten av världen. Snart heter alla shoppingcenter "Kupolen", we just have to wait!

Cabinstreet sa...

Åhå! Massa bilder, heja på!
Vi har ju också fönster på toaletten men inte så att man ser vem som sitter och...ja!
Har satt pelikanbilden som bakgrund nu! Puss!

Anonym sa...

Tjoo Kulla! Inget Clas Ohlson i sikte då :) Va kul att du kommit igång med bloggandet! Läste artikeln i MT i morse oxå... hihih, Frossa har blitt kändis :) Krameriiii