torsdag, december 11, 2008

Franska foreteelser som jag kommer att sakna I

I Frankrike kan man prata hogt for sig sjalv utan att folk runt omkring tror att man ar galen. Det gillar jag. Jag pratar ganska ofta hogt for mig sjalv nar jag ar ensam da jag behover sortera mina tankar. Det blir tydligare uppe i huvudet da man bade hor och tanker. Dock kan man inte ga runt i en svensk mataffar och upprepa inkopslistan hogt for sig sjalv utan att folk tittar konstigt... eller det ar vad jag tror, for jag har aldrig vagat testa. Men denna franska foreteelse ska jag ta med mig hem till Sverige. Kanske funkar det, kanske smittar det av sig pa andra som ocksa borjar prata hogt for sig sjalva. Eller sa tror folk att jag befinner mig i min egen lilla verklighetsbubbla, och haller sig pa behorigt avstand.

Inga kommentarer: