torsdag, januari 15, 2009

Igår...

Åtta elever. Tre elever med läroböcker, och fem utan. Min första fransklektion gick till stor del enligt planen, men det skedde en del ändringar/anpassningar, eftersom eleverna från den andra skolan inte hade fått sina franskböcker ännu. Tack vare det lärde jag igår känna kopiatorn. Sammanfattningsvis är jag nöjd med min första lektion. Inför nästa lektion, nästa onsdag, ska jag göra två olika prov. Jag vill se vad steg tre-eleverna kan, och samtidigt få igång steg ett-eleverna med hjälp av ett mindre läxförhör/prov. Nu sitter jag hemma och fyller i det sista av rapporten till Programkontoret gällande min tid som Comeniusassistent. Jag har varit lite slapp och inte börjat fylla i den förrän förra veckan. Man har trots allt bara 30 dagar efter hemkomsten på sig att fylla i och skicka iväg den. Det börjar alltså dra ihop sig nu, tidsmässigt. Men jag har ännu inte fått de sista dokumenten från skolan i Frankrike, de som måste skickas in med rapporten. Är jag förvånad? Något franskt är försenat/inte klart i tid. Nej, jag är inte ett dugg förvånad.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var på Jakobsgårdsskolan och vikade i tisdags, hoppar runt litegrann, har varit på Gylle Skola också...

Toffs sa...

Kopiatorer är lärares bästa vänner tillsammans med blädderblock och tavellinjaler. Well done eller skulle jag säga bien travaillé?

Anonym sa...

Jobbar icke längre som cirkelledare i Gävle eftersom det sliter så mycket att pendla men jag tror jag står med i Falun...Det är skitkul att hålla cirklar, en helt annan pedagogik. Vad har du då på g?

Mor sa...

Tack för bloggtips, nu blir det ytterligare mertid på biblan och större hög på nattduksbordet. Tur att det är sträng kyla ute, -20.3!
Kramar via etern

Mor sa...

Snabbvisit på Orsa Bibliotek. Böcker jag fann på bloggen fanns inte "hemma" men med dagens service och tillgänglighet kommer bokpaketet (tre till antal) från länsbiblioteket i Falun må v04/09 till kommunens bibliotek för avhämntning. Tack för tipset
Kram i kylan

Anonym sa...

Halloo! Högst mänskligt att dra på saker till sista sekunden sådär, hihi! Kul att Du fick några fler timmar. Känns det bra då? Tack för inbjudan förresten :) Kommer du uppöver snart igen? Fika m gänget och en massage kanske ;) Ha en skön helg kompis, hälsa herrn! Krameriii

Maria sa...

Toffs: jag kanske har något på gång med en studiecirkel i Falun. Det skulle vara skoj att ha en cirkel om litteratur...

Mor: jag gissade att du skulle gilla bokbloggen!

Anna: än så länge, efter en lektion, känns det bra, och jag känner mig mer och mer engagerad och sugen på att göra ett bra jobb! Jag hoppas verkligen att du (och Peter?) kommer på festen! Det blir alla tiders hallaballooo!

Kram på er!