tisdag, januari 13, 2009

Imorgon...

Åtta elever. En ny fransklärare. Hur ska det gå? Det får ni, förhoppningsvis, veta imorgon någon gång efter kl 11. Idag fick jag en hel del goda nyheter av min rektor när vi hade möte. Jag ska undervisa i ytterligare tre timmar per vecka. Tydligen krånglade det en del med språkundervisningen under höstterminen, så nu ligger eleverna lite efter. Därför börjar jag om två veckor att undervisa i franska på både måndagar och onsdagar. Tack för det! Jag fick idag också veta att det inte bara är steg tre-elever (som har läst franska även i grundskolan) utan också några steg ett-elever (som är nybörjare). Det betyder att jag under samma lektionstid ska undervisa på två olika nivåer. Klassen är dock bara åtta elever stor, så det ska gå vägen. Det har jag bestämt mig för. Sänd mig ändå en tanke imorgon förmiddag då jag håller i min första fransklektion!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut! Lycka till!!!

Mor sa...

Jag sänder mina varmaste tankar, just nu har du lektion. Lycka till!!!

Maria sa...

Toffs och Mor: tack, jag tror att det hjälpte!